Elektronica fabrikanten zoals Panasonic, Sony, Pioneer, Philips, Fujitsu, Sharp, LG, en Samsung begonnen met het vrijgeven van plasma-tv-model na plasma-tv-model, zelfs zo ver gaan om speciale limited editions (waaronder een verguld in goud) dat hun luxe status versterkt te lanceren. Terug in 2006, ze waren de meest populaire optie in de 40-inch en meer flat-screen segment van de markt.

De prijzen begonnen te dalen, en men zou denken plasma televisies zou nog populairder worden als gevolg van dat. En ze waarschijnlijk zou hebben, behalve dat fabrikanten van liquid crystal display (LCD) televisies begonnen met het vrijgeven van schermen in grotere maten om te concurreren in de grote flatpanel TV-segment dat was het domein van plasmaschermen.

Maar de daling van de plasma-tv-prijzen, terwijl goed voor de consument, was niet zo goed voor de fabrikanten, omdat het was het verminderen van hun winstmarges. Voeg daarbij de beslissing van high-profile fabrikanten zoals Sony, Philips en Fujitsu drastisch in te perken of zelfs stoppen met hun productie van plasma-televisies om zich te concentreren op LCD-tv’s, en het is geen wonder dat heel wat mensen waren het voorspellen van het einde van plasma-tv. Zelfs het Japanse bedrijf Matsushita, het moederbedrijf van marktleider Panasonic, kondigde plannen aan om zijn productieplannen voor plasma-tv’s te verminderen en meer LCD-tv’s te maken.

Maar zoals de gebeurtenissen hebben aangetoond, plasma-tv is verre van dood. Op de 2008 Consumer Electronics Show gehouden in Las Vegas, waren er nogal wat nieuwe modellen geïntroduceerd. De show stopper was Panasonic’s gigantische 150-inch plasma-tv, genaamd de Life Screen, maar sommige van de andere nieuwe plasma HDTV’s waren opmerkelijk in hun eigen recht.

Er was Vizio’s assortiment van plasma-tv’s, die worden geleverd met Silicon Optix HQV verwerking en die betaalbaarder zijn dan de meeste andere merken; LG introduceerde bezel-minder plasma-tv-modellen, en Samsung featured plasma-schermen in staat om beelden te tonen in 3D.