Ieder van ons heeft het recht om te genieten en plezier te hebben in hun huizen. Het samenstellen van de top drie van de basis entertainment behoeften zijn onze computers, geluiden, en gaming gadgets. Maar bovenal is er wat we noemen de meest voorkomende entertainment. Het is televisie of algemeen bekend als TV.

Televisie kijken is tegenwoordig leuker dan boeken lezen. Ze zien echte mensen en scènes bewegen. In tegenstelling tot bij het lezen van boeken, moet je een inspanning leveren in het visualiseren van gebeurtenissen en gezichten. Hoe werkt het? Signalen worden verzonden van lokale stations naar uw antenne-type televisie.

Maar de toegang tot kanalen is slechts beperkt vooral in de Filippijnen. Kanalen zoals ABS-CBN, GMA, TV5, RPN, en Studio 23 zijn de lokale shows Filippino’s hier en in het buitenland vaak kijken. Maar de tevredenheid van filippino’s eindigt daar niet.

Als het gaat om televisie-entertainment die kanalen zijn niet goed genoeg. Goede recepties zijn niet gegarandeerd omdat het allemaal afhankelijk is van de locatie en het gebied van connectiviteit. Vanwege het beperkte bereik van de transmissie van de antenne naar de hoofdmacht, zijn er een aantal gebieden die niet kunnen worden gedekt door de lokale tv-zender signalen.

Dat is waar de rol van de tv-entertainment provider komt in. Er zijn twee soorten aanbieders wel. Een daarvan is de “kabel-tv” en de andere is de “schotel”. Gewoonlijk, een kabel-tv-provider laat ons kijken naar zoveel kanalen als we willen door het aansluiten van een kabelkabel van het aan de dienstverlener. Dit type provider bevredigt klanten over de hele wereld omdat het een goede kwaliteit ontvangst biedt. Omgekeerd, de schotel provider laat ons kijken naar een heleboel kanalen door middel van signaaltransmissie van de schotelantenne naar de belangrijkste satelliet.

Dan zal het signaal zich onoverspreidend verspreiden naar andere lokale en internationale tv-stations wereldwijd nadat het verbinding maakt met de hoofdsatelliet. De functie van de twee soorten aanbieders is hetzelfde. Beiden willen hun consumenten of klanten vermaken.