Helaas kunnen we er niet omheen: de horeca heeft door toedoen van de coronacrisis flinke klappen gekregen. Sommige zaken moesten noodgedwongen hun deuren sluiten of hebben de boel onder handen genomen om op te knappen of te renoveren. Hoe dan ook kunnen we stellen dat vele horecazaken weinig omzet hebben gehaald. Als horecaondernemer wil je dat maar wat graag rechttrekken. Gelukkig zijn er een aantal tips waarmee dit goed kan lukken.

Papieren vs digitale menukaarten

Je ziet bij steeds meer cafés en restaurants dat er gebruik wordt gemaakt van online menukaarten. Je kunt dan bijvoorbeeld een QR code scannen met je telefoon en zo je bestelling doorgeven. Een nadeel hiervan is dat het een beetje ongezellig is om aan tafel door de menulijst te scrollen. Een betere optie is het gebruikmaken van digitale menuborden, deze vind je bijvoorbeeld bij ZetaDisplay. Deze menuborden kan de klant direct zien als ze iets bij je komen bestellen. Zo kunnen ze gelijk gezellig gaan kletsen met hun gezelschap en hoeven ze niet aan tafel nog na te denken over wat ze willen gaan eten. Er is niets ongezelliger dan mensen die de hele tijd op hun telefoon zitten in een restaurant of café.

Digitaal is de toekomst

Alles wordt tegenwoordig in een rap tempo steeds meer digitaal. Mede door de coronacrisis is dit het geval, maar ook omdat het simpelweg makkelijker is voor veel mensen. Omdat niet iedereen handig is met een smartphone zijn digitale menuborden ook een uitkomst, omdat het voor elke doelgroep handig is. Ouderen kunnen de grote letters op de borden vaak gewoon goed lezen en kinderen kunnen door middel van plaatjes vaak gelijk hun keuze maken. Zo houd je rekening met iedereen die in de horecazaak komt en kan iedereen genieten van het lekkers wat jouw zaak te bieden heeft en blijft het ook nog gezellig voor iedereen.